Školní poradenské pracoviště
Domů | Základní škola | Školní poradenské pracoviště
O našem školním poradenském pracovišti
Ve školním poradenském pracovišti působí vedoucí, která je zároveň koordinátorkou školních vzdělávacích programů a školní speciální pedagožka, výchovní poradci a školní metodik prevence.
POUZE PRO NAŠI ŠKOLU! Prosíme nezaměňujte se Speciálně pedagogickým centrem pro děti, žáky a studenty s poruchou autistického spektra.
Zde naleznete složení školního poradenského pracoviště.
Každý pracovník ŠPP má stanoveny konzultační hodiny, ale je možné se domluvit i v jiný den a čas. Prosíme, domlouvejte se předem i na schůzku v uvedených konzultačních hodinách, ať nemusíte čekat v případě probíhající jiné schůzky.
Složení Školního poradenského pracoviště pro školní rok 2024 – 2025 je následující:
Pracoviště Štolcova 16
Mgr. Klára Geislerová – Vedoucí školního poradenského pracoviště, koordinátorka Školních vzdělávacích programů (ŠVP) a školní speciální pedagog
- kontakt: geislerova(zavináč)autistickaskola.cz
- tel. 548 424 079, 722 954 692
- konzultační hodiny: Út 13:00-14:00
Mgr. Ilona Sedmidubská – Výchovná poradkyně
- kontakt: sedmidubska(zavináč)autistickaskola.cz
- tel. 607 016 851
- konzultační hodiny: Čt 13:00-14:00
Pracoviště Marie Hübnerové 1
Mgr. Štěpánka Kleinová – Školní metodička prevence
- kontakt: kleinova(zavináč)autistickaskola.cz
- tel. 548 424 091
- konzultační hodiny: Út 14:00-15:00
Mgr. Věra Kratochvílová – Výchovná poradkyně
- kontakt: kratochvilova(zavináč)autistickaskola.cz
- tel. 605 047 453
- konzultační hodiny: Čt 11:00-12:00
Mgr. Alžběta Horká – Výchovná poradkyně
- kontakt: horka(zavináč)autistickaskola.cz
- tel. 722 954 719
- konzultační hodiny: Út 13:30-14:30
Standardní činnost členů Školského poradenského pracoviště
Výchovný poradce
- Kariérové poradenství, metodické a informační činnosti k volbě povolání – možnosti navazujícího vzdělávání či sociálních služeb po ukončení docházky do naší školy.
- Poskytuje pedagogickým pracovníkům metodickou pomoc s naplňováním podpůrných opatření, s tvorbou a vyhodnocováním Individuálních vzdělávacích plánů a Edukačních plánů.
- Projednává s třídními učiteli převedení žáka do jiného vzdělávacího programu nebo do jiného typu školy.
- Věnuje zvýšenou pozornost žákům s problémovým vývojem a s rizikovým chováním.
- Ve spolupráci s ostatními členy ŠPP a s pedagogickými pracovníky hledá možnosti řešení problémového chování žáků.
- Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole, podporuje vhodnou komunikaci mezi školou – rodinou – žáky.
- Spolu s vedením školy zajišťuje spolupráci s orgány státní správy a samosprávy.
- Ve spolupráci s třídními učiteli a vedením školy koordinuje péči o žáky nacházející se ve složité životní situaci.
Školní metodik prevence
- Zpracovává a koordinuje zavádění do praxe různých preventivních programů školy (Minimální preventivní program, Školní preventivní strategie, …).
- Odborně a metodicky pomáhá především učitelům odpovídajících výchovně vzdělávacích předmětů, ve kterých je možné vhodnou formou zavádět do výuky témata primární prevence rizikového chování.
- Vyhledává žáky s rizikem či projevy rizikového chování.
- Poskytuje poradenskou pomoc žákům, pedagogickým pracovníkům a zákonným zástupcům při předcházení, příp. řešení rizikového chování, příp. včetně předání kontaktů na další odborníky.
- Sleduje ve spolupráci s dalšími pracovníky školy rizika vzniku a projevy rizikového chování a navrhuje cílená metodická opatření k včasnému odhalování těchto rizik a k řešení vzniklých problémů, informuje pracovníky školy o způsobech řešení krizových situací v případech výskytu rizikového chování ve škole nebo školském zařízení, případně spolupracuje se zákonnými zástupci žáků.
- Pomáhá s hledáním a nastavováním vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování, věnuje zvýšenou pozornost žákům s problémovým vývojem a s rizikovým chováním.
- Spolu s vedením školy zajišťuje spolupráci s orgány státní správy a samosprávy.
- Poskytuje učitelům a ostatním pracovníkům školy odborné informace z oblasti prevence, pravidelně je informuje o vhodných preventivních aktivitách pořádaných jinými odbornými zařízeními, předává nové odborné informace a zkušenosti.
- Zajišťuje mimoškolní aktivity.
Školní speciální pedagog
- Metodická a koordinační činnost v oblasti speciálně pedagogických opatření a v oblasti rizikového chování a školního neúspěchu.
- Identifikace speciálních vzdělávacích potřeb dětí a žáků s poruchami autistického spektra prostřednictvím kontaktů s:
– pedagogy školy;
– zákonnými zástupci dětí a žáků;
– speciálně pedagogickým centrem.
- Návrhy na vyšetření ve speciálně pedagogickém centru.
- Komplexní případová práce – podpora při vypracování edukačních plánů, individuálních vzdělávacích plánů, průběžné vyhodnocování účinnosti poskytovaných podpůrných opatření, dle potřeby návrhy úprav, podpora při hodnocení, sledování dětí a žáků při práci ve škole.
- Metodická pomoc při zajišťování pomůcek a didaktických materiálů.
- Metodické činnosti pro pedagogické pracovníky – specifika vzdělávání, návrhy metod a forem, úprav výukových materiálů a učebních pomůcek, specifika hodnocení.
- Individuální konzultace pro zákonné zástupce.
- Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti vzdělávání dětí a žáků s autismem.
Koordinátor školních vzdělávacích programů
- Zajišťuje soulad všech rámcových vzdělávacích programů se školními vzdělávacími programy (ŠVP ZV, ŠVP ZŠS, ŠVP PV, ŠVP PRŠ, ŠVP ŠD).
- Zajišťuje provázanost a soulad mezi jednotlivými ŠVP školy.
- Vede a motivuje ostatní pedagogické pracovníky k vytváření ŠVP na základě porozumění změnám a ztotožnění se s nimi.
- Koordinuje tvorbu školních vzdělávacích programů.
- Metodicky vede pedagogické pracovníky v práci se ŠVP, průběžně je v této oblasti vzdělává.
- Nově příchozím kolegům pomáhá v orientaci ve školních vzdělávacích programech.
Obsah stránky můžete vyfiltrovat podle budovy
Štolcova
M.Hübnerové