Mateřská škola, základní škola a praktická škola Brno, Štolcova, příspěvková organizace, Štolcova 301/16

Zřizovatel: Jihomoravský kraj
IČO: 62157299
Datová schránka: kh8yfvt

Nabízíme

Centrum metodické podpory

Metodické centrum zaměřené na poruchy autistického spektra (PAS) je součástí naší školy, která má zkušenosti se vzděláváním těchto žáků již od roku 2003. Nabízíme metodickou pomoc všem pedagogickým pracovníkům, včetně vedení škol vzdělávajícím žáky s PAS v hlavním vzdělávacím proudu na území Jihomoravského kraje. V CMP Štolcova pracuje jeden konzultant, který koordinuje práci tří metodiček. Více informací, jak konkrétně vám můžeme pomoci a žádanku o konzultaci naleznete zde.

Pronájem prostor

Nabízíme pronájem seminární místnosti a tělocvičny v budově Marie Hübnerové. Dále nabízíme pronájem prostor tělocvičny na Štolcově ulici.

Bližší informace o pronájmu na:
548 424 061 nebo zs@autistickaskola.cz

Školní publikace

Pedagogové naší školy zpracovali metodiku vzdělávání žáků s PAS. Metodika obsahuje soubor šesti metodických materiálů, které tvoří propojený celek.  Všechny díly jsou doplněny o velké množství barevných fotografií, které ilustrují psaný text. Jako bonus každé metodiky je DVD, které obsahuje další fotografie pomůcek využívaných při práci s žáky s autismem.

Jednotlivé metodické postupy představují osvědčené a efektivní možnosti při vzdělávání žáků s autismem. Informace v nich obsažené jsou postupně řazeny od jednodušších postupů k složitějším. Specifickým materiálem v rámci souboru metodik jsou Organizační formy práce při vzdělávání žáků s autismem, které zpracovávají problematiku vzdělávání žáků s autismem z pohledu organizace práce, personálního a prostorového zabezpečení. Informace v něm obsažené mohou být k dispozici nejen pedagogům přímo pracujícím s žáky s autismem, ale i vedoucím pracovníkům škol při zabezpečení podmínek pro efektivní vzdělávání žáků s autismem na jejich škole.

Metodika zaměřená na rozvoj kompetence k učení je metodikou, která zpracovává rozvoj pracovních návyků žáka, detailně popisuje metody strukturovaného učení a oblast trivia (nácvik funkčního čtení, psaní a počítání). Na metodiku zaměřenou na rozvoj kompetence k učení úzce navazuje metodika zaměřená na rozvoj kompetence sociální a metodika zaměřená na rozvoj kompetence komunikativní. Další dvě metodiky – metodika zaměřená na rozvoj kompetence pracovní a metodika zaměřená na rozvoj kompetence personální – zpracovávají dvě důležité oblasti rozvoje pro žáky s autismem, a to sebeobslužné a pracovní dovednosti a dovednosti trávení volného času.

Náhledy školních publikací

Pro bližší informace týkající se publikací nás můžete kontaktovat na:

548 424 061 nebo zs@autistickaskola.cz